דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדחוף והחשוב....דילמות באימון. מאת אילה פינקוייס 

מאת    [ 02/11/2011 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2492 פעמים ]

תאור מקרה אימון

הדחוף והחשוב....דילמות באימון./ מאת אילה פינקוייס  

 מאמנים מתמודדים עם דילמות אימוניות רבות, לא כל שכן מאמנים עיסקיים. אחת מהן מעלה את שאלת ההתנהלות בזמן, הן  של המתאמן בזירה עצמה, והן במגרש האימונים כאשר יש צורך להכריע  על מה מתאמנים במסגרת הזמן המוגבלת. נשאלת השאלה, מה נכון יותר לעשות האם להתמקד - ב"דחוף",  בשוטף , בשגרה אותם נושאים שיביאו למזור מיידי למתאמן או לעסוק ב"חשוב"- אותם נושאים שעוסקים בתכנון, ובניית תשתית יציבה לטווח ארוך .

ירון (שם בדוי),  בעלים ומנהל של חברה פרטית  בענף הרכב , שמכירותיה ירדו בשנים האחרונות נקלע לקשיים, הגיע אלי  לאימון עיסקי. אפשר לאמר שהגעתו לוותה בתחושת סקפטיות  באשר לתרומת האימון ויכולתו לשפר את מצבו העיסקי. לחצים שהופעלו על ידי קרוביו ל"עשות משהו" לפני שהעסק שלו מתמוטט, הביאו לפגישה בינינו. פגישת היכרות הראשונית ילדה תהליך אימון אינטנסיבי.

תחושת הכאוס, התקיעות וחוסר האונים לוותה את המתאמן מזה זמן רב על אף שלעסק וכן לבעליו מוניטין טובים וקדמו למצב הנוכחי שנים של הצלחה .

נקודת המוצא עסקה במיפוי המצב הנוכחי בו שרוי המתאמן מבחינה אישית (אנרגיות, אמונות לגבי יכולותיו ) ועיסקית. תחושתו היתה כי נשאב למעגל קסמים סגור וחש כי אין מוצא ממנו. תפיסותיו לגבי יכולתו לצאת מן הבוץ אליו נקלע עקב ירידה במכירות וקשיי נזילות גרמו לו לאבד את הבטחון ביכולותיו העיסקיות להוביל את העסק להצלחה. ברור היה שהאימון חייב להתבצע בצעדים מדודים אשר יאפשרו לירון לחוות שוב הצלחות, קטנות ככל שתהינה, כדי לשבור פרדיגמות שמנעו ממנו לפרוץ את המעגל הסגור . לשאלתי, מהו לדעתו השינוי "הקטן" שיעשה את ההבדל הראשוני הגדול עבורו, ענה, כי קודם כל היה רוצה "לעשות סדר בבלאגן". אכן, הוא צדק ה"בלאגן" שלט בכל מקום אם בניהול הפיננסי, ובארגון הפיזי של הרכיבים אותם שווק. בנינו תכנית עבודה לארגון מחדש של הסביבה העיסקית- נקודת המכירה ולאחר מכן עברנו לארגון מחדש של התנהלותו הכספית מול הספקים ומול הבנקים.במהלך האימון זיהינו את מעגל הקיבעון- See-Do-Get   What you see is What you get! )) שנשלט על ידי אמונות מגבילות ופרדיגמות חוסמות והפכנו אותו למעגל השינוי . הצלחת הרה-ארגון נתנה את אותותיה בהתנהלות השוטפת והוותה פריצת דרך ראשונית שהחזירה למתאמן את אמונתו ביכולותיו וחיזקה את אמונתו בתהליך האימון עצמו. כעת, ירון היה מסוגל ופנוי נפשית לעבור לשלב הבא שעסק ב"חשוב" השאלה שהובילה שלב זה היתה לאן שואף המתאמן  להגיע, הוגדרה תמונה עיסקית עתידית רצויה, ונבנה חזון עיסקי לחברה. בטווח של חמש שנים הקרובות החברה תשליש את עצמה, תפתחנה שתי מחלקות נוספות והרכיבים לא ירכשו בשוק המקומי אלא ייובאו מאירופה.

ירון עדיין נמצא בעיצומו של תהליך האימון כאשר חלק מהישגיו הם: ארגון סביבת המכירה (POS), הניהול הפיננסי השוטף שופר, ירון זכה לאמון מחודש מהמערכת הבנקאית והקצאת אשראי גדולה, המחלקה השניה נפתחה זה מכבר ופועלת, והמכירות עולות.

כמאמנים, נפגוש לא אחת במתאמן ש"ירד מנכסיו" לאו דוקא הפיננסים אלא הנפשיים, מתאמן שכזה זקוק לחווית הצלחה מיידית כדי ל"שרוד "את התהליך . חווית הצלחה מהירה מהווה זריקת אדרנלין ומאפשרת למתאמן להשיב את אמונו בעצמו, כפי שאומר ד'ר ג'וזף מרפי בספרו "כוחו של התת מודע":" המודע כמוהו כנווט או רב חובל על גשר ספינה הוא מכוון את האנייה. הוא שולח פקודות לאנשים שנמצאים בחדר המכונות , הם מפקחים על הדוודים, על המכשירים, על המדידים" .

חווית ההצלחה חשובה מאוד כי היא המזינה את החלק המודע, את מחשבותינו, המזינות את תת המודע  שלנו . כפי שצוות המלחים מקבל את פקודותיו מרב החובל כך תת המודע  מקבל את פקודותיו מן החלק המודע שלנו ומתבסס על פקודותיו ואמונותיו. אדם האומר לעצמו כי אינו יכול, אכן לא יוכל, מתאמן הרואה את עצמו קרבן אכן ייטרף על ידי הנסיבות .

מובן שהצלחה חד פעמית אינה מספקת, המשך תהליך האימון אמור לעסוק בחשוב- בבניית תשתיות ותכנון ארוך טווח  שיאפשר פריצות דרך והצלחות נוספות.  ההכרה העמוקה ביכולות הבלתי מוגבלות שלנו היא הבסיס להצלחתו של כל אחד ואחד מאיתנו.

אילה פינקוייס, יועצת ארגונית – (פוסט MA) ,מאמנת בכירה וסופרויזורית בינלאומית. בעלת  M.A בניהול ,אוניברסיטת ת\"א.בעלת ניסיון רב באימון ארגוני, אישי ועסקי ומנחת סדנאות בארגונים  ומט\"י. חונכת עיסקית מטעם התמ\"ת.  Master NLP  - בוגרת קורס אימון ו הליכה על גחלים לוהטות-אנתוני רובינס. אשת עסקים ויזמית. בעלת 3 חברות פרטיות. את נסיוני הניהולי רכשתי בתפקידי ניהול מגוונים בחברות בינלאומיות בשני העשורים האחרונים עסקתי בייזום, הקמה וניהול עסקים פרטיים וכן בניהול מו\"מ ופעילות עסקית שוטפת, מול דרגים בכירים בארגונים  בשוק הבינלאומי.הנכם מוזמנים לאתרינו  www.coachu.org אני וצוות היועצים והמאמנים לרשותכם בכל שאלה :href="https://www.articles.co.il/\"mailto:cvorg1@gmail.comcvorg1@gmail.com">\"">cvorg1@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב